Behoud de controle over jouw Google Ads-account met onze 4 tips!

Hoe komen jouw bedrijfsbelangen op de eerste plaats?

Gebruikt jouw bedrijf Google Ads als marketingkanaal? Goede keuze! Advertenties zijn een efficiënte manier om jouw in-market doelgroep gericht en effectief te targeten. Via Ads kun je ervoor zorgen dat jouw bedrijf bovenaan staat in Google, wat jouw online zichtbaarheid versterkt en dus automatisch zorgt voor meer klantcontact.

Google richtte jaren geleden Ads op met één hoofddoel: persoonlijke advertentiecontrole door bedrijven. De macht lag bij bedrijven, doordat zij budgetten, zoekwoorden en doelstellingen konden bepalen. De laatste tijd zien we een onopgemerkte, maar vrij sterke ontwikkeling in tegengestelde richting, meer en meer begint Google Ads namelijk de controle terug te trekken!

Hoe gaat Google te werk in deze overname?

Vaak krijgen we te horen van klanten dat zij zijn benaderd door het Google Support team voor persoonlijk advies op basis van hun account. Tijdens deze klantmeetings worden bedrijfsdoelstellingen kort besproken, om daarna op basis van deze informatie voorstellen te doen voor de beheer van het account. Voor veel bedrijven klinkt dit als een ideaal scenario. Waarom zou je dan nog een externe marketeer nodig hebben voor full-time Google-Ads beheer?

Het advies van Google is echter niet zonder risico’s. Steeds meer sturen Google consultants aan op toepassing van automatische aanbevelingen vanuit het algoritme. Hiermee geven bedrijven onbewust de controle weg over doelstellingen rond kosten/opbrengst-verhouding en vooral hun eigen budget. Dit is vaak niet de strategie om te zorgen voor meer groei en efficiënte online zichtbaarheid. De doelstellingen van de klant moeten voorop staan, daarom is volledige controle door een expert juist super belangrijk!

Studio 27 waarschuwingen voor Google's aanbevelingen!

  • Volg geen beheersuggesties op rond automatische toepassingen
  • [Pas op] voor brede “zoekwoorden”
  • Vermijd aanbevolen automatische biedingen, in geval van onvoldoende data

Onze belangrijkste tip voordat je begint met Google Ads, of voor je een adviesgesprek met Google plant: 

Laat je adviseren door een SEA-expert die wél weet wat jouw bedrijfdoelen zijn, waarbij een lange termijn strategie wordt uitgestippeld, zonder daarmee de belangen van Google voorop te stellen.

Voor een aantal klanten nam Studio 27 dit jaar het heft weer in eigen handen! Een aantal bestaande Ads-accounts stapten naar ons over vanuit andere partijen. Wij gingen voor een frisse start, met het belang van onze klanten op nummer 1. Bestaande automatische campagnes werden onderbroken, doelstellingen werden besproken, zoekwoordanalyses werden uitgevoerd, Google Ads-strategieën werden opgesteld en nieuwe campagnes gingen van start!

Dit was ook onze aanpak voor Mattheussen Bos & Tuin, een klant die overkwam en in het verleden slechts adverteerde met 1 Smart-campagne. Al snel stroomden de resultaten van onze eigen aanpak binnen. Het resultaat? 400% groei in offerteaanvragen. Lees hier hoe onze aanpak hiervoor zorgde!

Benieuwd hoe wij dit ook voor jou kunnen doen? Laten we eens afspreken!

Tags

Google analytics

Google ads

SEA

Deel dit bericht

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.