5 tips rond Social Media Ads voor meer sollicitaties

Herken jij volgende situatie? Je hebt al maanden een vacature openstaan, maar er komen nauwelijks tot geen sollicitanten binnen.

De weinige sollicitaties die binnenkomen, zijn de verkeerde profielen die je zoekt. Je bedrijf komt online niet aantrekkelijk over waardoor de kandidaten niet verder zoeken naar een job bij jouw bedrijf. 

Voor veel van onze klanten was dit ook een herkenbaar probleem. De oplossing van Studio 27? Social media ads en meer waarde creëren op employer branding.

In deze blog geven wij jou 5 tips rond social media ads die zorgen voor een boost in sollicitaties en een sterke employer branding!

1. Ken je doelgroep door het opstellen van een persona

Belangrijk is om je doelgroep goed te kennen en te begrijpen. Zoek naar de vaardigheden en kenmerken van de persoon die je zoekt voor de vacature. Maak een persona op door gebruik te maken van je huidige werknemers. Hierdoor kan je de juiste sociale mediaplatformen kiezen die het beste aansluiten bij je doelgroep. Bijvoorbeeld, LinkedIn Ads voor professionele profielen en TikTok- en Instagram Ads voor jonge sollicitanten. Voor het aanspreken van technische profielen gaan we juist meer gebruik maken van Facebook Ads.

2. Zet in op aantrekkelijke employer branding 

Employer branding is een steeds belangrijker begrip voor werkgevers. Het richt zich op de bedrijfscultuur, werkomgeving, waarden en visie van je bedrijf. De employer branding geeft potentiële medewerkers een beeld van hoe het is om bij jouw bedrijf te werken en het helpt jou bij het aantrekken van de juiste kandidaten en het behouden van huidige medewerkers. Bovendien versterkt het het imago van jouw bedrijf. In de praktijk gebruik je jouw huidige medewerkers als ambassadeurs en laat je hen aan het woord in testimonials, feed posts en video's. 

3. Zorg voor foto- en videocontent die overtuigt

Om succesvolle social media ads neer te zetten, is het belangrijk in te zetten op het juiste beeldgebruik. Het beeld moet stroken met teksten en waarden van jouw bedrijf, maar ook het juiste formaat hebben. Foto’s en video’s kunnen helpen om de aandacht van kandidaten te trekken en hen te overtuigen om uiteindelijk te solliciteren. Voorbeelden van goede content zijn een inkijkje in de dagelijkse werkzaamheden, foto’s en video’s van het team en het kantoor, of succesverhalen van medewerkers.

4. Optimaliseer jouw landingspagina voor vacatures!

Als de content jouw kandidaat heeft overtuigd om verder te kijken, ga je hem of haar doorsturen naar een aantrekkelijke landingspagina. Hierbij is het belangrijk deze te laten aansluiten bij de visuele content binnen de social media ads. Dit helpt om een consistent beeld te creëren en een naadloze, coherente ervaring te bieden.

De volgende stap is de kandidaat effectief laten solliciteren. Maak het solliciteren zo eenvoudig mogelijk door bijvoorbeeld een eenvoudig invulformulier te plaatsen op je landingspagina waarbij sollicitanten hun cv en motivatiebrief eenvoudig kunnen uploaden. Simplicity and effortlessness is key!

5. Test, meet, analyseer en optimaliseer social media advertenties

Mogelijk vanzelfsprekend, maar zeker niet onbelangrijk! Je hebt bovenstaande tips toegepast, nu is het tijd om jouw social media ads te gaan testen, dit is belangrijk op alle kanalen, of je nu op Facebook, Instagram, LinkedIn of TikTok inzet. Werkt die foto of video voor mijn vacature, gebruik ik beter geen carrousel? Zet ik in op een korte of langere tekst? Deze zaken kunnen een groot verschil maken in kosten per resultaat, blijf hier dus continue mee testen en op bijsturen. 

In het voorbeeld hieronder is te zien hoe het toevoegen van een Video advertentie ervoor zorgt dat er meer resultaten zijn dan met een stilstaande foto advertentie.

Zit jij vast bij het opzetten van jouw employer branding, weet jij niet hoe jij social media ads kan inzetten voor jouw bedrijf ondanks deze 5 tips?

Vraag hier jouw gesprek aan en wij helpen je graag verder.

Tags

Social media ads

Employer branding

Content

Webdesign

Deel dit bericht

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

Wij maken gebruik van cookies
We maken gebruik van cookies om gegevens m.b.t. de prestaties en het gebruik van deze website te verzamelen & analyseren, om sociale netwerkfunctionaliteiten aan te bieden en onze content & advertenties te verbeteren en personaliseren.

Bekijk onze privacy policy voor meer informatie.