4 tips voor het aantrekken van personeel

“We vinden geen volk.” Hoe vaak heb je de afgelopen periode deze uitspraak horen vallen?

Creëer ambassadeurs

92% van de consumenten vertrouwt mond-tot-mondreclame van mensen die ze kennen. Het is dus de betrouwbaarste bron van reclame. Hoe zorg je ervoor dat mensen positief praten over je bedrijf? Door je huidige werknemers in de spotlight te zetten. Zo komen ze graag naar het werk.

Hoe gaat dat oude gezegde ook alweer? “Een job moet je graag doen”? Dit is nog steeds het geval. Al je werknemers hebben een groot netwerk van familie, vrienden en kennissen. Door te zorgen voor een goede en warme werksfeer tover je je personeel om tot echte ambassadeurs van je bedrijf.

Activeer je online platformen

Verrassing! De online wereld komt ook hier aan bod. De dagen van een uitzendbureau binnenwandelen zijn voorbij. Facebook, LinkedIn, Instagram en Youtube zijn één grote arbeidsmarkt. Kies het juiste Socialmediaplatform en activeer je eigen pagina’s. Zo spreek je je doelpubliek aan op de plaatsen waar ze veel tijd doorbrengen.

Hoe trek je ze uiteindelijk over de streep? Met leuke content natuurlijk! Aan de hand van een toffe vacature video of pagina laat je je sollicitanten de sfeer opsnuiven nog voor ze bij je binnenwandelen.

Dit sluit ook aan bij onze eerste tip. Je online platformen geven een boost aan het imago van je bedrijf. Hier maken je huidige werknemers natuurlijk ook graag deel van uit!

Adverteer Online

Deze tip gaat hand in hand met de voorgaande. Een advertentie in de krant om zoveel mogelijk mensen te bereiken werkt niet meer. Bovendien is het nog heel duur ook!

Via een online campagne op Facebook, Google of LinkedIn kan je doelgericht gaan zoeken naar sollicitanten die perfect in je team passen. Filter op leeftijd, opleiding, locatie en nog veel meer. Dit geeft je content een extra duwtje in de rug en verzekert dat het bij de juiste mensen terecht komt.

Van stage tot talentvolle werknemer

Elk jaar komen er 1000e studenten van de schoolbanken, klaar om aan de slag te gaan. Een laatste vereiste? Ervaring opdoen en stage lopen.

Door een stagiair aan te nemen voorzie je je onderneming van jong talent dat op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen. Pas wel op! Een stagiair is niet zomaar een gratis werkkracht, het is een investering.

Door deze te voorzien van een goede opleiding tover je ze om tot een volwaardige werknemer. Vaak zijn deze dan ook bereid om na hun stage bij jou aan de slag te gaan.  Kortom, zorg ervoor dat je bedrijf een talentenfabriek is!

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen met employer branding? We komen graag eens bij je langs of nodigen je uit op ons kantoor. De koffie staat al klaar!

Tags

Employer branding

Video

Adverteren

Social media

Deel dit bericht

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.